top of page

Şirketim Kuruldu Sırada Ne Var ?

Yazarın fotoğrafı: Furkan Şevki ArıcıFurkan Şevki Arıcı

Şirket Kurduktan Sonra Yapılacaklar

Şirketiniz kurulduktan sonra aşağıdaki bazı hususlara dikkat etmenizi öneririm.


1- Yoklama

2- E tebligat

3- 4B (Bağkur)

4- Ödeme Kaydedici Cihaz


1- Yoklama: Firmanız kurultan sonra bir iki gün içinde 

"Bildiriminize iliskin yoklama islemi xx/xx/xxx tarihinde gun icerisinde yapilacaktir. Yoklama sırasında yetkili kisilerin adreste bulunmasi rica olunur. B373”şeklinde SMS alacaksınız. 


SMS de bildirilen tarihte işletme merkezinde bulunup yoklamayı beklemeniz gerekmektedir. Yoklama tamamlandıktan sonra vergi levhanızı mali müşavirinizden talep edebilirsiniz. Ayrıca e fatura başvuru yapması için mali müşavirinize bilgi verebilirsiniz. 


Yoklamada hazır bulunması gereken belgeler;


a-Kira kontratı

b-kimlik

c-yoklama sırasında (9 kişi ve daha az çalışanınız varsa veya hiç çalışanınız bulunmuyorsa) Muhtasar beyannamenin üç aylık seçilmesini talep ediniz.


2- E tebligat:E tebligat vergi dairesinin şirketinize posta yolu ile ulaştırdığı tebligatları elektronik ortama taşınmasıdır. Başvurusu zorunludur.Vergi dairesi sizlere ödeme emri, ihbarname, Üst yazı gibi bildirimlerini e tebligat üzerinden yapmaktadır.


a- Başvuru:E tebligat başvurusu mali müşaviriniz tarafından yapılmaktadır. Bu başvuru yapıldığında cep telefonunuza aktivasyon işleminizin gerçekleştiğine dair sms gelecektir. Bu smsin geldiğinden emin olunuz. 


b- Takip:Başvuru aşaması tamamlandıktan sonra e tebligat sisteminize bir tebligat gönderildiğinde sistem tarafından kayıtlı cep telefonunuza “tebligatınızın 5.gün sonunda tebliğ edilmiş sayılacaktır” metni ile sms gönderilecektir. Bu sms i aldığınızda https://ivd.gib.gov.tr/ adresinden kullanıcı adı ve şifrenizle (şahıs firmalarında e devlet şifresi ile, Limited, Anonim şirketlerde şifreyi bizden talep edebilirsiniz.) giriş yaparak e tebligatınızı okuyabilirsiniz. ilgili tebligatı acilen mali müşavirinize göndermeniz gerekmektedir.


Tebligatı 5 gün içerisinde okumadığınız taktirde 5. gün sonunda sistem tarafından cep telefonunuza yeni bir sms gelecektir. Bu sefer gelen sms de e tebligatın ne hakkında olduğunu belirten(Ödeme emri, Üst yazı, İhbarname gibi) bir mesaj da alacaksınız. ilgili tebligatı yine https://ivd.gib.gov.tr/ adresinden görüntüleyebilirsiniz.  önceki sms geldiğinde mali müşavirinize bilgi vermediyseniz bu sefer bilgi vermeyi unutmayınız. 


3- 4B (Bağkur): Şahıs firmalarında işe başlama tarihinden itibaren, Şirketlerde ise şirket tescili yapıldığı günden itibaren 5510 sayılı kanunun 4. maddesinin b bendi kapsamında (bağkur) sigortalılığınız başlayacaktır.


 4B Bağkur ödemeleriniz için mali müşaviriniz size herhangi bir hatırlatma yapmaz, ödeme için tahakkuk fişi göndermez. Bağkur tahakkukları SGK kurumu tarafından otomatik yapılmaktadır.


Ödemeleri T.C. Kimlik numaranız ile internet bankacılığı veya banka şubenizden yapmanız gerekmektedir. 


4B Bağkur kapsamına girmeyen sigortalılar:Başka bir işyerinde sigortalıykenkendi adınıza firma kurar veya bir şirkete ortak olursanız 4B (Bağkur) pirimi ödemezsiniz. Yine birden fazla şirketin ortağı olmanız durumunda yalnızca bir adet 4B Bağkur pirimi ödemesi yapılır. 


Anonim şirketlerde yönetim kurulu üyesi olmayan ortaklar 4B (Bağkur) Pirimi Ödemezler.


Anonim şirkette ortak olmayan yönetim kurulu üyeleri ise yönetim kurulu üyeliğine seçildikleri tarihten itibaren (hizmet akdi ile çalışıyorsa) 4A SSK lı olarak sigortalı olurlar. Kanunda hizmet sözleşmesi ile çalışmayan yönetim kurulu üyesinin sigorta girişi yapılacağına dair kesin bir hüküm yoktur.


4- Ödeme Kaydedici Cihaz Kullanma (Yazar Kasa & Yazar Kasa Pos):


Perakende satış yapan işletmelerin işe başladığı tarihten itibaren 15 gün içerisinde yeni nesil ödeme kaydedici cihaz almaları, 30 gün içerisinde de kullanmaları gerekmektedir. 


E arşiv fatura kullanıcıları için Ödeme kaydedici cihaz kullanma zorunluluğu yoktur.


5- İşyerinde bulundurmanız gereken evraklar:


a- vergi levhası:vergi levhanızı mali müşavirinizden temin ettikten sonra işyerinize asmak zorunda olmasanız da belgeyi muhafaza etmeniz gerekmektedir. 


b-SGK hizmet Dökümü:Personel çalıştıran firmalarda aylık hizmet dökümlerini muhafaza etmeli yetkililerin istemesi halinde ibraz edebilmelisiniz. herhangi bir yere asılması gerekmez.


c-İşyeri açma ruhsatı:Belediyeden alacağınız işyeri açma ruhsatını işyerinizde görünen bir yere asmanız gerekmektedir. 


d-İmza sirküleri, İmza beyannamesi:

Kurumlarda (limited, Anonim şirket) veya Ticaret siciline kayıt olanşahıs firmalarında işletme yetkilisinin ispatı açısından imza sirküleriniz ile işlem yapılacaktır.


Ticaret siciline kayıtlı olmayan şahıs firmalarında imza beyannamesi işletmeniz adına yapacağınız birçok işlemde beyan etmeniz için sizden talep edilebilir.

141 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Doğru Şirket Türünü Belirlemek

Şahıs işletmesi mi ? Limited şirket mi ? Anonim Şirket mi ? Maliyet avantajı:Şahıs işletmesi Limited ve Anonim şirketlere göre maliyeti...

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page