Limited Şirket Kurmak, Limited Şirket Nasıl Kurulur ?

b-Limited Şirket Nasıl Kurulur ?

En az 1 ortak en çok 50 ortak ile kurulabilen limited şirket için minimum 10.000 TL sermayeye ihtiyacınız var. ​Limited şirket en çok kurulan şirket türüdür. 

1.Gün

1-Mersisten ana sözleşmenin yapılması

 https://mersis.gtb.gov.tr  Mersis’e girilerek şirket ana sözleşmesi oluşturulur. Ana sözleşme tamamlandıktan sonra Mersisten potansiyel vergi numarası alınır. 

2-Ticaret odası için başvuru evraklarının hazırlanması

http://www.ito.org.tr/wps/portal/ticaret-sicil?initView=true adresinden gerekli evrakları indirerek doldurmalısınız. 

Tek kişilik, ortağı dışında müdürü olmayan limited şirket için;

a-dilekçe

b-Tüzel kişiler için oda kayıt beyannamesi

3-Mersis Başvurusunu Onaylama 

Tüm belgeler hazırlanıp kontrol edildikten sonra kuruluş başvurusu onaya gönderilerek Mersis başvuru talep numarası alınır. Bu aşamada dikkat edilmesi gereken nokta başvurunuz ticaret sicili tarafından reddedilebilir. Bu durumda red gerekçesi okunarak Mersis üzerinden gerekli düzenleme yapılarak tekrar onaya gönderilmesi gerekecektir. 

4-Ticaret Odasından Randevu Alma

Randevunuzu sabah saatlerine almanızı öneririm. 

Bu linkten randevu alabilirsiniz. http://www.ito.org.tr/wps/portal/ticaret-sicil?initView=true

2.gün

5-Ana sözleşmenin onaylanması ve tescil ödemesi

Randevuda belirtilen gün ve saatte ticaret odasına gidilerek şirket ana sözleşmesi sicil memuru tarafından yazdırılarak ortaklara imzalatılır. Evraklarınız kontrol edilerek tescil başvurunuz alınır. Tescil için ödemenizi yapmanızın ardından tescil tamamlandığında evraklarınızı teslim alabilmeniz için size tahakkuk fişi teslim edilir. 

3.Gün

6-Tescilin Tamamlanması

Şirket kurma işleminizin gerçekleştiği, şirketinizin tescil olduğu size e posta ile bildirilir. Bu durumu Mersis üzerinden de kontrol edebilirsiniz. Bu aşamada ticaret odasına giderek sicil tasdiknamesi, şirketin tescilli ana sözleşmesi ve yasal defterlerini teslim alırsınız. 

7-İmza Sirküleri (Noter)

6.Adımda teslim aldığınız sicil tasdiknamesi ve ana sözleşme ile herhangi bir notere giderek imza sirkülerinizi yaptırırsınız. Bu aşamada mali müşavirinize muhasebeciler için vekaletname de veriniz. 

 

8-Vergi Levhası

İnternet vergi dairesinden https://intvrg.gib.gov.tr  vergi levhanızı oluşturup indirebilirsiniz. İnternet vergi dairesine giriş yapmak için interaktif vergi dairesinde kullandığız şifreleri kullanabilirsiniz parola yerine "maliye" yazarak giriş yapabilirsiniz. 

9-Mali Mühür Başvurusu ve e-fatura Süreci

Günümüzde yeni bir şirket kurup hala matbu (kağıt) fatura ile uğraşmak istemeyeceğinisiz düşünüyoruz. Bu nedenle e-fatura başvurusu yapabilmek için mali mühüre ihtiyacınız var. Daha detaylı bilgi için e-fatura başvurusu nasıl yapılır ? yazımıza göz atabilirsiniz.

Mali mühür ödemesi yapıldıktan 4-7 iş günü içerisinde kurye ile işletme merkezinize gönderilir.

10-Kira Kontratı

Şirket ünvanınız tescil edildiği ve vergi numaranız belirlendiği için kira kontratınızı yapabilirsiniz.

11-Yoklama

Ticaret odasında tescil işlemi tamamlanmasını takip eden bir iki gün içinde "Bildiriminize ilişkin yoklama işlemi xx/xx/xxxx tarihinde gün içerisinde yapılacaktır. Yoklama sırasında yetkili kişilerin adreste bulunması rica olunur." Şekilinde bir SMS alacaksınız. SMS de bildirilen tarihde işletme merkezinde bulunup yoklamayı beklemeniz gerekmektedir. 

Yoklama esnasında hazır bulunması gereken evraklar;

a-Kimlik

b-Kira Kontratı

c-İmza Sirküleri

12-e-tebligat Başvurusu

"Elektronik tebligat talep bildirimi" evrakı doldurularak imza sirkülerinin aslı ile birlikte vergi dairesine başvurulur. Başvurunun ardından aşağıdaki gibi bir sms almanız gerekir. 

"Değerli mükellefimiz e-tebligat kullanımı için aktivasyon işleminiz gerçekleştirilmiştir."

13-Damga Vergisi

Damga vergisine konu olan evrakların düzenlendiği tarihi izleyen 15 gün içinde vergi dairesine bildirimi yapılarak ödenmesi gerekmektedir. 

15-Mali Mühürün Teslim Alınması Ve E-Fatura Başvurusu

Mali mühürün tarafınıza ulaşması ile e-fatura başvurunuzu yapabilirsiniz. Detaylı bilgi için e-fatura başvurusu nasıl yapılır yazımızı okuyun.

16-E-Fatura başvurusundan bir gün sonra fatura kesmeye başlayabilirsiniz. 

Kozyatağı Vergi D.  0750485584

Mersis No: 0075048558400001

İban: TR 38 0006 2000 3910 0006 2924 12

© 2019 Arıcı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Limited Şirketi  

Atatürk Mahallesi Ertuğrulgazi Sokak Metropol İstanbul Sitesi C1 Blok No: 2B/178 Kat 10 Ataşehir