Şahıs Firması Kurmak, Şahıs Şirketi Kurmak

a-Şahıs Firması Nasıl Kurulur ?

Kurulum ve işletme maliyetinin düşük olması nedeniyle yeni kurulacak işletmelerde şahıs firması tercih edilmektedir. Gelecekte ihtiyacınız olursa şahıs firmanızı Limited şirkete veya Anonim şirkete dönüştürebilirsiniz. Burada hatırlatmakta fayada var işinizi birden çok ortak ile kuracaksanız ve bu ortaklığı resmileştirmek istiyorsanız Limited şirket veya Anonim şirket kurmanızı öneririz.

1-Kira Kontratı

Vergi dairesine, resmi kurumlara, müşteri ve satıcılara bildirmek üzere remi evraklarınızda işyeri merkez adresinizi belirtmeniz gerekmektedir. Bu adres kiralayacağınız ofis, mağaza, fabrika veya eviniz olabileceği gibi sanal ofis de olabilir. 

Merkez adresinizi vergi dairesine bildirebilmeniz için bir kira kontratı ibraz etmeniz gerekmektedir. Bu merkez adresi tapusu sizin üzerinize olan taşınmaz ise kira kontratı yapılmasına gerek yoktur. 

2-İşe Başlama Bildirimi

İşinizi kurarken bu aşamada mali müşavirinizden destek almanızı öneririz.

Şirket kuruluş işlemleri artık çok kolaylaştı. Vergi dairesine gitmeden interaktif vergi dairesinden şahıs firmanız için işe başlama bildirimi yapabilirsiniz. 

https://ivd.gib.gov.tr/  Adresinden  interaktif vergi dairesine girerek işe başlama bildirimini yapmalısınız.

3-Noterde yapılacaklar 

a-İmza Beyannamesi: şahıs firmanızda imza (ticaret siciline kayıt olacaksanız imza sirküleri) imza beyannamesi işletmeniz adına yapacağınız birçok işlemde sizden talep edilebilir. Kuruluş aşamasında noterde yaptırmanızı öneririz.

b-Vekaletname: Vergi dairesi gibi resmi kurumlarda işlerinizi takip edebilmesi için mali müşavirinize vekaletname vermelisiniz.

c-Defter Tasdiki:1/1/2019 tarihinden itibaren işletme hesabı esasına göre tutulan defterler (defter beyan sistemi ile) elektronik ortamda tutulacağı için noterde defter tasdiki yapılmayacaktır. 

4-Mali Müşavirlik Sözleşmesi

Mali müşavirinizin size hizmet verebilmesi için aranızda mali müşavirlik sözleşmesi imzalamalısınız. 

2.gün

5-Vergi Levhası

İşe başlamanın bildirilmesinden birkaç saat sonra vergi dairesi yoklama işlemlerinizi başlatacaktır. Bu aşamada internet vergi dairesinden https://intvrg.gib.gov.tr  vergi levhanızı oluşturup indirebilirsiniz. İnternet vergi dairesine giriş yapmak için interaktif vergi dairesinde kullandığız şifreleri kullanabilirsiniz parola yerine "maliye" yazarak giriş yapabilirsiniz. 

6-Mali Mühür Başvurusu ve e-fatura süreci

Günümüzde yeni bir şirket kurup hala matbu (kağıt) fatura ile uğraşmak istemeyeceğinisiz düşünüyoruz. Bu nedenle e-fatura başvurusu yapabilmek için mali mühüre ihtiyacınız var. Daha detaylı bilgi için e-fatura başvurusu nasıl yapılır ? yazımıza göz atabilirsiniz.

Mali mühür ödemesi yapıldıktan 4-7 iş günü içerisinde kurye ile işletme merkezinize gönderilir.

3/4. Gün

7-Yoklama

İşe başlama bildirimi yapıldıktan bir iki gün sonra "Bildiriminize ilişkin yoklama işlemi xx/xx/xxxx tarihinde gün içerisinde yapılacaktır. Yoklama sırasında yetkili kişilerin adreste bulunması rica olunur." Şekilinde bir SMS alacaksınız. SMS de bildirilen tarihde işletme merkezinde bulunup yoklamayı beklemeniz gerekmektedir. 

Yoklamada hazır bulunması gereken belgeler

a-Kimlik

b-Kira Kontratı

8-Mali Mühürün teslim alınması ve e-fatura başvurusu

Mali mühürün kurye tarafından size ulaştırılmasından sonra e-fatura başvurunuzu yapabilirsiniz. 

9-Tüm işlemler tamamlandı fatura kesmeye başlayabilirsiniz. 

Dilerseniz bu aşamada ticaret odasına kayıt olabilirsiniz. 

Kozyatağı Vergi D.  0750485584

Mersis No: 0075048558400001

İban: TR 38 0006 2000 3910 0006 2924 12

© 2019 Arıcı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Limited Şirketi  

Atatürk Mahallesi Ertuğrulgazi Sokak Metropol İstanbul Sitesi C1 Blok No: 2B/178 Kat 10 Ataşehir